lördag 6 augusti 2011

Brygga - Kök - Volangpropeller





Idag har vi haft en fantastisk dag i Paradiset. Morfarn och mormorn blev med och hjälpte till med bryggbygget och ramen har börjat få form. Sonen är hos sin pappa och idag skulle vi behövt hans hjälp med att lyfta och bära. Det gick bra med T och morfarn, men ett par extra 21-åriga armar är aldrig fel.


Det är alltid mycket att frakta ner till båten innan vi far över.
Detta är andra vändan med kök som går i skottkärran




Snyggingen är överlycklig när det är någon som "går i vattnet" och idag var det någon i vattnet HELA tiden.









Igår var T och jag ut till Paradiset efter T;s arbete. Vi fick nästan alla köksstommar på plats och även diskbänken trillade dit den ska. Nu är det bara avloppet som ska fixas innan det går att diska.





En ny propeller har monterats på båten, då den gamla såg ut som en volankjol. Åkäj, jag erkänner, det VAR JAG som MARKERADE en sten som var TOTALT omarkerad. Men NU är det gjort och jag kommer ALDRIG markera den IGEN.


Nu hör jag hur T öppnar en "prasselpåse" och DEN vill jag vara med och undersöka...

Må gott

2 kommentarer:

  1. Hej Britt!

    Tänkte bara skicka en hälsning till dig från en gammal klasskamrat från "dekoratörstiden";-)
    Hittade din blogg genom Maria och jag tycker den är jättefin, fast jag blir alldeles matt ibland, över hur ni hinner med allt;-))

    Ha det gott i Paradiset!

    Med vänliga hälsningar
    Anna-Karin från Värmland, nu bor jag i Hälsingland:-)

    SvaraRadera
  2. Nämen HEEEEEEEEEJSAN Anna-Karin och jisses vad glad jag blir över att Du kikar in.

    Äm..."hinner med"... jag sa till T häromdagen att "vi inte hinner något"... att det inte syns det vi gör... att det går långsamt. Men det kanske är så att man måste stå "utanför" för att kunna se att det händer saker.

    Hoppas allt är bra med Dig. Jag tror Du har min mejl (sedan tidigare) och det vore kul att höra vad Du håller på med.

    Må gott

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...