söndag 28 augusti 2011

Bryggan är klar


Igår kväll kom vi hem efter ett dygn i Paradiset. I fredags kväll åkte vi ut med virke till bryggan och igår morse började "operation-göra-klart-brygga" och den blev KLAR... Äntligen har vi brygga i Paradiset... Nio meter lång och där den är som smalast är den 2 meter och 10 cm bred. T sa att vi får INTE rita ett H med cirkel runt för då tror helikopterpiloterna att det är en helikopterplatta att landa på. Fast, varför inte... Vi har aldrig haft något sådan flygfä landande i Paradiset.


















Snyggingen tyckte nog vi var lite jobbiga som flängde runt i värmen. 26 grader varmt och en luftfuktighet på ca 90%... det var som att kliva runt i en ånbastu. Snyggingen låg mest och kikade på vad vi höll på med... och när vi var still på ett och samma ställe under en längre tid... så där fem minuter, då passade han på att sova.










Nu, är det dags för mig att fortsätta dagen... tvätta, laga mat och betala räkningar... JIPPIIIIII... Jag har räkningar att betala... alltså lever jag.

Må  gott... DET gör jag.

3 kommentarer:

  1. Meen ååååhhh vilken fiiin brygga ni byggt, vad überduktiga ni är!! ❥

    Och vilken tröttis till dobbis, det är jobbigt att bygga brygga `ler´

    Ha det bäst vännen! ♥

    SvaraRadera
  2. Skönt att bryggan är färdig. Fin blev den.
    :-)

    SvaraRadera
  3. Hejsan tjejer och himla mycket tack.

    Nu fattas bara TVÅ saker med bryggan... badstegen OCH mig i bikini. Det får vänta till nästa sommar.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...