lördag 11 maj 2013

Blondinen ska få röra på sig

 
 
Melodikrysset löst... och T är för att köpa ett nytt batteri till Dolly som ska besiktigas nästa vecka. Den lilla blonda pärlan ska få ut och röra lite på sig, vilket hör till ovanligheterna, men vart annat år ska hon i alla fall in och få sig en omgång. Vi kör inte så mycket med härligheten sedan SnyggÅke kom in i våra liv... Jag menar... i Dolly får vi inte in någon hundbur... inte någon 50 kilos Snygging heller för den delen och att bara åka runt och "finåka" är inget vi hinner i dagsläget, så tyvärr står hon mest och håller sig ren och fin under ett skynke på ålderns höst. Kanske skulle göra detsamma... lägga mig under ett skynke och hålla mig ren och fin... "Fötja" om rynkorna slätar ut sig aningen då och man går igenom besiktningen!?!?
 
 
 
 
 
Själv sitter jag och klurar på om jag ska måla ett fönster eller baka en kaka... Lutar åt att först måla ett fönster för att fortsätta med att baka en kaka. Sitter också och hoppas på att väderleken ska bli lite finare. Har en stark längtan till Paradiset och som det ser ut nu... molnigt och framförallt BLÅSIGT, då är det bättre och trevligare hemma. När det blåser i Paradiset blåser det alltid pålandsvind från något håll. Så är det, och just nu blåser det 14 sekundmeter i byarna. Inte trevligt att fara över vattnet i vår lilla skuta, som numera även är utrustad med en bottenplugg.
 
 

 
 



Så... i väntan på att vinden mojnar och molnen skingrar sig, tar jag och målar ett fönster och bakar en kaka. Det kanske blir en liten sväng med Dolly också, Dolly P-18, för att kolla bromsar och stereon.
Viktiga grejor det.
 
Må som godis... jättegott
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...