måndag 6 maj 2013

SVSS-gripen har sprängt ljudvallen

 
 
Jahadå... då har vi sprängt ljudvallen... JAS har inte någon chans mot oss... SVSS-gripen Snabb... Vakt... Span... och Skydd... DET är vad jag kallar en himla bra kombination och det har vi bevisat idag.
Efter jobbet tog jag på vovvarna långkoppen. Det innebär fem meter koppel på dem båda och begav mig ut tillsammans med våra två muskelpaket. Hade hört på jobbet att flera varit ute och sprungit... HÖR OCH HÄPNA... SPRUNGIT... så varför skulle inte vi. Sagt och gjort... när vi gått några kilometer så spände jag bågen och ökade farten. Snyggingen springer som en gud bredvid, Bönan stutsar bredvid och gärna lite framför medan jag... SKUMPAR fram. Vi klämde kilometern, då fick Bönan för sig att göra stora A och det var bara att stanna upp. Efter det fortsatte vår framfart gåendes... misstänker jag kommer ha träningsvärk ändå. Så... med två springande dobermann och en skumpande rödhårig kvinna är vi helt klart SVSS-gripen och idag sprängde vi ljudvallen.
 
Rött ja...Jag gjorde det IGEN. Säger varje gång att jag bara ska lägga i lite rött i håret... och det gör jag. Denna gången kopparrött... så som jag föddes... men... något går FEL... skitfel och jag går nu rumt som ett stoppljus... ILLANDES rött. T, skrattar och skakar på huvudet och mumlar "snyggt och RÖTT". Ja, ja...
 
 

 



I dag tvättade jag en maskin med ENBART kallingar... Min fundering är - HUR många kan man ha... uppenbarligen himla många och färgglada är de.





Sonens sänggavel börjar bli klar. Vet inte än om jag måste måla den en vända till eller om der räcker. Den får stå till sig tills helgen. Vi hinner ändå inte köra ner den till sonen just nu.




Nu... dags att fixa matlådor till i morgon.

Må gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...