måndag 20 maj 2013

Kafé Till Salu - öppnar uteservering

 
Efter jobbet, packades vovvarna in och vi styrde den lilla grå till veterinären. Idag var det Bönans dag och hon skulle vaccineras och få sig ett pass. Man vet ALDRIG vart man ska åka och nu är det fixat.
 
När veterinärbesöket var avklarat åkte vi till Kafé Till Salu i Kumla och träffade systrarna Mia och Annie... Som jag har skrattat... och moffat. Har även tipsat dem lite angående skyltning i butiken - är ju utbildad dekoratör och tycker det är himla roligt att få hoppa in i verkligheten och inte bara undervisa i skyltning och som grädde på moset fick jag en påse med roligheter med mig hem... DET är kul.
 
 



Vi invigde deras nya uteservering... jamen HUR gott och trevligt var inte det.










Kaféägarna själva... kikar ut genom "blocketfyndet" som Annie och Mia kallade dörren... Skulle själv kunna tänka mig att ha en sådan dörr... Undrar om den är till salu?




Annie hade fyndat till Kafét... "jamenva"...ett gäng stolar och ALLT är till salu. Det gäller att ha en stor bil att kunna lasta i när man gör fynd.









 







Nu go´vänner är det dags för mig att ta lite kväller. Magen står i åtta hörn efter att jag tryckt i mig en pizza... Kanske inte så fiffig när jag ska dra ner på kolhydraterna... men vad i katten... kolhydrater och fett ÄR GOTT.
 
 


2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...