lördag 18 maj 2013

Mårbacka i Paradiset

 
 
Idag har det åskat och regnet har VRÄKT ner... men inte på oss. I förmiddags packade vi bilen med jord, perlagonsticklingar, vovvar och fikakorg och styrde mot Paradiset. Vi hörde det mullra på avstånd, men i Paradiset var det soligt och regnfritt.
 

 
 
 
De senaste åren har vi släpat ut sticklingar från min 15-åriga Mårbacka och planterat i krukor i Paradiset. Att ha en rabatt eller någon form av plantering på ön är inte att tänka på, om det inte är i krukor. Ön äter upp jorden och det blir bara torrt kvar.
Det är många som sagt att det inte går att ha Mårbacka stå ute och definitivt inte ute under sådana omständigheter som det är i Paradiset... Det förstår inte min Mårbacka... Sticklingarna blir stora som vinbärsbuskar och mår himla fint. Mårbacka är en liten tålig pelargon som inte skräpar. Det gillar jag.
 

 



Vi tittade på väderleken innan vi åkte och beslutade oss för att inte ta med mat utan bara fika. Det blev latte och mintkrokant chokladkaka. Aningen snålt när man är hungrig... och det är jag ju JÄMT. Förstår inte riktigt hur jag tänkte där.
 
















 


Hemma... På med kycklingspetten på grillen. Det hettar i ansiktet av allt utegöra och vovvarna ligger på flanken och vägrar röra på sig. Det är jobbigt att vara i Paradiset.




Nu... en balja popcorn och ryggläge i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...