lördag 12 oktober 2013

Krabba till kvällsmat

 
 
Igår när jag precis skulle åka hem från jobbet, ringer min mobil och det är Elli. Elli är en tjej på jobbet och hon är LIKA galen i skaldjur som jag. Det finns dock en sort jag INTE äter. Det går inte att få dem ner i min strupe och i ärlighetens namn, det är INTE gott. Ostron, jamen va... en slemklump med smak av saltvatten. Näe, det är inte gott och jag har verkligen provat.
 
Elli och jag har pratat skaldjur - goda skaldjur och hur ofta det är OK att äta av dessa ljuvligheter och vi har kommit fram till att det är ofta det.
Som sagt, igår när jag skulle åka från jobbet ringer Elli och berättar att det är provsmak av diverse skaldjur på en butik nära oss och hon hade för första gången smakat ostron. "Hur i katten kan någon säga att det är gott" fräste hon i luren. "Men nu är det gjort".
Hon hade dagen till ära införskaffat krabba och även det skulle hon äta för första gången. Ska bli spännande att höra vad hon tyckte.
När vi lagt på luren, bad jag T stanna ekipaget (blev hämtad idag) och stanna till vid butiken nära oss och även vi köpa färsk krabba.
Det blev vår kvällsmat, krabba till mig och färska räkor till T, som INTE gillar krabba. Något jag inte kan begripa. Hur kan man INTE gilla färsk krabba. 
Sedan var det "nästan bortom all vakenhet" framför tv.n. Det går himla bra att sova till Idol. Det går det.
 
 
 





Idag har jag börjat jula... om man nu kan kalla att plantera en amaryllislök för att jula. Fick en knöl av modern och nu har den satts i jord - amaryllisknölen och inte modern. Ja, ja, Ni förstår.






 
Idag hade vi vilda planer på att äntligen få upp fjärilstapeten i hallen. DET fick vi lägga på framtiden då T kroknade och ligger i förkylning med feber. Han gick ut på altanen och somnade snabbt med TantKarin vid fötterna. Vår lilla Tant vårdar så mycket hon hinner. I natt var hon och promenerade fram och tillbaka PÅ mig, det kallar jag Tantmassage med små tassar.






Nu go´vänner ska jag gå ut och hänga tvätten i solen. Det är en lyx.

Må gott


9 kommentarer:

  1. Ja, inte är de vackra de små djuren, (krabban och räkorna ;) men gooda! TantKarin, däremot, vilken skönhet! Ha en fin Lördagskväll! (det är som alltid roligt och trevligt att surfa in här hos dej!) Kram Ella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ella för de vänliga orden.

      Hoppas Du får en fin söndag.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Jag gillar ostron! När de varit på grillen med massor av vitlökssmör, mums! Men krabba är ännu bättre, svärdottern och jag sätter i oss fyra stycken var ibland.
    Hoppas T piggnar till så tapeten kommer upp!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen va... FYRA... "now we talking". Å har jag sedan en balja, för det är BALJA vi snackar, full med vin- och vitlökskokta musslor, då är jag i frossahimlen.

      T är aningen piggare idag... men inte fjärilstapetspigg.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  3. Krya på dig brorsan. Tänker på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. T - hälsar snorande, snörvlande och hostande tillbaka och tackar för omtanken.

      Hoppas Ni har det bra där nere på slätten.

      *KRAMAR om hela familjen*

      Radera
  4. Din kissekatt är verkligen ljuvlig! Hon ser så fantastiskt trumpen ut så man blir alldeles full i fniss, underbart söt!
    /Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Joru... det är ingen vanlig Tant det där.

      *KRAMAR om´na*

      Radera
  5. Åå vad hon är fin "Karin",man blir ju rent varm bara genom att titta på henne ;) kram Tina

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...