söndag 13 oktober 2013

Det är Tanterna som bestämmer

 
 
 
Det blev en långsam söndag. Ganska skönt då det gått i 120 på två ställen sedan i våras.
Snyggingen är snorig och lite hängig och har börja nysa, så jag tror att även han gillar läget med att ligga nerbäddad i en av sina bäddar.
 
Jorå... så är det, Snyggingen har tre bäddar i detta hus.
En bädd bredvid husses sida av sängen, en annan bredvid fåtöljen i rummet och den sista är utställningsburen i arbetsrummet. Den han kryper in i när han tycker det är stökigt och behöver få vara i fred.
TantKarin ligger även hon i hans bäddar och jag misstänker att hon anser det vara hennes och inte hans. Att det formligen OSAR testosteronstinn dobermannkille i dem bekommer henne inte det minsta. Bäddarna är hennes och ligger hon där och Snyggingen vill ligga i den hon ligger, står han bredvid och piper, tittar på T eller mig för att be oss ta bort Tanten ur hans säng. För han vågar då banne mig inte mota undan henne. No väj... En Tant är en Tant och en sådan kör man inte med hur som helst. Inte ens om man är en 49 kilo muskeltung dobermannkille i sina bästa år. Det är Tanterna som bestämmer.
 
 




Just nu ligger Snyggingen och sover i sin bädd bredvid fåtöljen och TantKarin har gosat ner sig i madrassen i utställningsburen. Det snarkas från båda håll och de vilar rätt tungt efter "putset" från fläskfilén som hamnade i deras matskålar.






Idag kommer sonen hem på middag och det serveras det fläskfilé med gorgonzolasås, klyftpotatis och färsk grön sparris. Om jag gullar med honom... njääääää... inte det minsta *himlar med ögonen och puffar på det röda lockarna*. Fast... jag vet vad han gillar för mat och varför servera något annat?




Nu go´vänner är det dags att duka ett bord.

Må gott


5 kommentarer:

  1. Tror nog att Snyggingen finner sig bra tillrätta med Tanterna!
    Hoppas du fick gulla ordentligt med sonen idag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finner han sig tillrätta, men det är jobbigt.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Hi hi... vad härligt med en bestämmande tant! Jag tänker mig att det förhåller sig så i många familjer, att det är "tantorna" som mestadels bestämmer! ;) Hoppas att ni har en fin vecka och att T har kryat på sig!

    Ta hand om er!
    Kramar från andra sidan skogen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på andra sidan skogen.

      T kroknade redigt mycket, men är på benen idag.

      Hoppas Ni får en fin slutvecka-

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...