söndag 6 oktober 2013

 
 
 
Idag har vi fixat massor av MÅSTEN och andra grejor. Först tog vi tag i "måstena" för att gå över på andra grejor. Måstena är tråkiga och andra grejor betydligt roligare även om ett av dem var vemodigt.
 
 
 
 



Efter "måstena" packade vi in Snyggingen i bilen, kopplade på båttrailer och for mot Paradiset. Idag skulle båten med hem.
 
Som jag skrivit tidigare är vattennivån INTE vad den borde vara i sjön. Massor av för lite vatten skulle man kunna säga och mängder av Tjockskaliga Målarmusslor låg där det tidigare var vatten försökte överleva i den nästan torra sjöbotten.
Jag tog som dagens stora uppgift att ta itu med, OPERATION RÄDDA TJOCKSKALIG MÅLARMUSSLA FRÅN ATT TORKA TILL DÖDS. Jorå, på fullaste allvar. Jag klev runt, på den numera stranden, i VÄRSTA Muminoutfiten och räddade musslor från en säker död. T, som hittade kameran och "vevade runt lite" lyckades fånga härligheten på bild, med Muminoutfiten och ALLT och som brukligt fotograferade han uppenbarligen det han ser som en av mina bästa sidor. Han säger dock att alla mina sidor är bäst... men ändå är det denna som oftast fastnar på hans "veva runt lite".


Tjockskalig målarmussla

Tjockskalig målarmussla



 
Under tiden jag praktiserade "Florens Nightingale" fixade T med fönsterbleck (när han inte "vevade runt lite") till de nymålade fönstren mot väster. Det kan ju inte gå en hel vinter utan att ha fönsterbleck. Risken är att mycket av det vi gjort med fönstren, blir ogjort och det vill vi inte.
 





Vi har valt att måttbeställa fönsterbleck.
 
 





 
Så kom vi till det där vemodiga. Vi drog upp båten. Nu är det helt klart höst och det känns lite i hjärtetrakten. 




Nu, när alla måsten är gjorda, båten är uppdragen och vovven ligger nyduschad, nyrastad och mätt i sin för dagen rena bädd, ska jag ställa mig och stryka.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...