lördag 5 oktober 2013

En dålig hårdag

 
 
En lugn lördagmorgon med mina föräldrar som kom på frukost och melodikryss. Nu är alla mätta och föräldrarna har susat hem till sig.
Här i vår vrå av världen är det en klart obra väderlek idag - duggregn. INTE bra för håret. Näe det hävdar jag med bestämdhet. Har man som jag självlockigt, blir det INTE rakare i regn. Ser just nu ut som om jag kammat mig med elvispens degkrokar och försöker med hjälp av hårspray få bukt på det värsta. Det innebär att jag har sprayat så mycket, att OM någon mot all förmodan skulle kasta en boll mot mitt huvud, skulle jag inte känna det då det sprayade håret fungerar som en hjälm. Kan utan att överdriva säga att jag har en dålig hårdag.
 










Nu go´vänner är det dags att ta tag i lördagen och fixa resten. Det är ju massor av lördag kvar.

Må som godis... JÄTTEGOTT.


2 kommentarer:

  1. Frukost och melodikryss med föräldrarna är ju en behaglig inledning på lördagen! Regn och blåst är vedervärdigt för vårt lockiga hår! Svärdottern undrade just idag om Julia möjligen har ärvt mitt hår, undrar vad hon menade?
    Fortsatt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar högt* Är det färgen hon menar eller lockarna tro.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...