onsdag 13 november 2013

Livet blir enklare... utan migrän

 
 
 
 
Idag när jag kom hem på lunchen för att gå ut med Snyggingen och Bönan insåg jag VAD SKITIGT VI HAR DET... jajamän, så är det.
Vi har gått hemifrån i mörker och kommit hem i mörker. I helgen var det mörkt och på luncherna har det varit MÖRKT... regn och MÖRKT. Det har gjort att vi inte sett hur mycket damm som samlats. Det såg jag nu... Det var inte kul och det ska vi verkligen ta tag i på fredag. Hela huset ska fejas och bli dammfritt.
Sedan gör det ju lite till att vovvarna fäller just nu och när det är regn ute så drar de med sig grus, för att inte säga HELA GRUSTAG in. Jorå, skitigt blir det. Har dock en stilla undran, som jag skrivit om tidigare i bloggen... Var kommer alla dammråttor från. Nyss dammsugit och ändå... kravlar de sig fram från någon vrå.
 
Igår var jag till sjukgymnast Peter och fick akupunktur och idag har jag ingen migrän. Ska tillbaka fyra gånger till och förhoppningsvis slipper jag eländet ett lååååååååååååångt tag framöver.
När jag låg där på britsen och sjukgymnast Peter stack in nålarna i mitt ansikte, kände jag hur det blev ett tryck över hela huvudet, för att nästa stund svepa bort. Idag har jag bara haft spänningshuvudvärk, men det är som en fis i rymden jämfört med migränen. Livet blir lite enklare så... utan migrän.
 
 
 


Nu go´vänner är det dags att hänga lite tvätt och äta något moffigt.

Må som godis.


6 kommentarer:

  1. Visst är livet lättare utan migrän, har haft det i två dagar men nu är jag bra och har återvänt till livet. Måtte akupunkturen hjälpa dig!
    När det är riktigt ostädat är det kul att städa - för det syns att man gjort något!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick akupunktur igår också... och livet blir lättare. Hoppas Din släpper.

      Må gott och ha en fin helg.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Släpp ner persiennerna o flytta inte på grejor sa vår dotter då jag tyckte det blev för mycket damm! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja mamma. *Skrattar högt* Nu undrar Din dotter vad hon kan göra åt grustaget som Snyggingen och Bönan släpat in.

      *KRAMAR om moderskapet*

      Radera
  3. Skönt att migränen är borta! Kanske man skulle våga sig på nålarna... ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I mitt fall är nålar bra. Testa.

      *KRAMAR om`na'

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...