lördag 23 november 2013

När förkylningen sätter klorna i

 
 
Så där ja... Nu har det hänt och det slog till på fem minuter.
 
Satt på jobbet i torsdags och rätt var det var, hade jag ont i halsen. Så där ont så jag trodde halsen skulle gå av. Det onda gick ända upp i näsan och det kändes som om den skulle fräta sönder.
Igår... fick jag huvudvärk... inte nog med att jag haft migrän under en längre tid och går och får akupunktur för eländet... nu har jag förkylningshuvudvärk OCKSÅ.
När vi satt framför tv:n igår kväll då började näsan rinna och hostan rev i bröstet. Inte på topp om jag säger så.
Så... vad gör jag en sådan här dag för att trösta mig. För synd om mig ÄR DET.
CHOKLAD i alla former är ett måste... för att inte säga livsnödvändigt.
Muminoutfiten är givet.
Många kramar av T.
Snorpapper, nässpray och Alvedon. Jorå... så får det se ut idag.
 
 

 




Nu är det dags att fortsätta med chokladen.

Må gott... DET gör INTE jag.


3 kommentarer:

  1. Stackare! Hur tror du det skulle vara med lite glögg till chokladen? Den kanske tar död på förkylningen.
    Krya på dig vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och innerligt tack för medlidandet.
      Jag har inhandlat glögg med chokladsmak... ska testa det. Det måste ju vara bra för en sådan som jag.

      *KRAMAR om´na*

      Radera
  2. Krya på dig vännen!

    ~*~♥~*~ K R A M ~*~♥~*~

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...