söndag 24 november 2013

Värre idag än igår

 
 
 
Igår trodde jag det var värst... det var det inte. Idag är värre än igår och förkylningen har totalt tagit över min kropp.
T har insett att jag inte är kompatibel med världen just nu och han har tagit tag i väggen i trappen och börjat tapetsera. Eller... han har skurit till tapetvåderna, två stycken långa rackare på nästan fem meter och idag ska de upp. Fjärilar ska flyga från golv till nock i vår trapp. Färgglatt grå/svarta. Jajamän... det här blir nog bra.
 
Medan T flänger upp och ner för stege, springer ut och in med Snyggingen och Bönan, ligger jag i soffan och gör inte många knop. Jag fryser och svettas om vartannat och har snutit mig så mycket att jag kan hjälpa Rudolf med röda mulen och lysa upp hela världen. Jag sprayar med nässpray mentol och den blåser rent hela huvudet när jag andas in den. Vet i katten om det är bra, men snorfritt blir det ett litet tag i alla fall. TantKarin ligger mest bredvid och tröstar och vårdar. Hon är bra på det.
 
 







 
 
 
Har två fantastiska tjejer på jobbet som via Wordfeud peppar mig med "krya på dig hälsningar". Kicki som tycker innerligt synd om mig och det gillar jag. Katja som bidrar med fantastiska bilder på sina "bullar" Agnes och Hugo. Jamen VA... kan man bli annat än glad.
Precis som bullen nedanför på bilden känner jag mig... Trött, upp och ned och snarkig.
 

 


Nu go´vänner är det dag att ta tag i livet. Duschen och sedan soffläge.

Må gott... det gör inte jag.


4 kommentarer:

  1. Stackars vännen! Men då kan det bara bli bättre nu!
    Sov bort eländet!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar på att sova bort eländet.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Hoppas att du mår bättre... om inte så hoppas jag att du tar hand om dig, vilar (innebär horisontalläge) och äter massor av godis!!!

    Massor av krya-på-dig-kramar från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla...
      Har jobbat sedan i tisdags, snorig, hostig och rätt läskig.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...