lördag 30 november 2013

Snyggt men inte pråligt

 
 
 
Nu är det dags... dags att lägga in ALLA mina jullåtar på USB-minnet och börja jula runt här i huset. Julgardinerna ska upp i matrummet och stakarna ska ställas på plats. Jomenvisst... här är jag aningen bunden vid hur det ska vara enligt traditionen. Jag gillar det. Gillar att vänta och inte börja för tidigt när det gäller julen. Det finns dock EN sak som ska ut på nyårsdagen och det är julgranen. Vill inte ha ett nytt år med förra årets gran.
 
Vi har ett rum som inte pyntas till någon högtid och det är sovrummet. Det är som vanligt färgglatt vitt - svart - grått. Kanske skulle ställa in någon färgglad blomma... vit är färgglatt, eller tuffa till mig lite och busa med en... röd amaryllis. "Snyggt men inte pråligt", sa djävulen och målade svansen grön.
 
 
 
 




Nu go´vänner ska här starta jul.

Må gott



4 kommentarer:

  1. Tjusigt sovrum, I like! Hos oss är det lite hipp som happ med traditionerna märker jag. Vi har byggt om och nu försöker jag förgäves detektera julattiraljerna, får se om de dyker upp innan julafton :) Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :-)
      När vi renoverade köket, fick det bli en jul utan gardiner... Jag lovar... det blev en jul ändå.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Så snyggt sovrum! En liten amaryllis är nog inte farligt, dessutom har den ingen doft som ger huvudvärk.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jättetack.

      En amaryllis får det bli. En svulstig och djupt röd.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...