söndag 1 december 2013

Första advent med lutfisk

 
 
En härlig första adventslunch med sonen och mina föräldrar. Lutfisk med alla tillbehör och för sonen och mig som inte är några stora lutfiskälskare blev det lax. En fin och "mjäll" lax som grannen Simon kom över med och som han själv dragit upp ur kallaste Vättern. Jamen kan det bli bättre. Julgardinerna och stakarna är på plats och jag bombarderar familjen med julmusik. T bara skrattar och låter mig hållas. Han är bra den där T.
 
 
 
Tallrik - Rörstrands Red Top

 
Nu har sonen och mina föräldrar åkt hem till sitt och här ska det fixas med viktiga saker... typ... stryka tvätt och skruva hyllor.
Vi har länge gått och retat oss på att vi inte har hyllor så det räcker. Nu tar vi tag i det och igår var T och införskaffade själva "byggsatsen". Jag visar när det är klart.
 















Snyggingen och Bönan ligger nerbäddade efter ett träningspass, dusch och mat. Båda fäller just nu och när de blir duschade försvinner mycket av sådant som annars skulle ligga på golvet. Det är bra.




Så där ja... Nu är det dags för stryktvätten och hyllan.

Må gott.


2 kommentarer:

  1. Lutfisk är gott - men lax är inte fel heller!
    Ha en fin decembervecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njäää... vet inte om jag tycker lutfisk är så gott... men allt som hör till gillar jag.

      Må gott och ha även Du en fin vecka.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...