måndag 23 december 2013

Jag önskar Er en riktigt God Jul

 
 
Nu är jag beredd... Nu kan julen komma. Nästan allt är klart och så ska det vara för det blir färdigt i morgon. Vissa saker ska göras på själva julaftonen. Jansson ska vara gjord samma dag och inte uppvärmd, likaså saffranskakan vi har till skinkan. Jorå... vissa saker är bäst dagsfärska.
 
 
 



När sonen var liten kille, hade han stora funderingar om rättvisa.
Han kom en dag och frågade "när ska de sjunga om Dig mamma"? Självklart undrade jag vad han menade.
"Jo de sjunger ju om farmor och om moster men jag hör aldrig att de sjunger om Dig".
"När sjunger de om farmor och om moster" frågade jag.
"O Helga natt och Aviga Maria" svarade sonen. Farmor hette Helga och moster heter Maria och de sjöng de om vid juletid, men inte om mig.
Några år senare berättade jag för sonen att NU DU... nu har de börjat sjunga om mig. Det tyckte han var himla bra och rättvist, tills han fick höra låten. Jisses vad TÖNTIG jag var. Det var den här som gav mig tönthetsfaktor herrejösses.
Jooorå... Farmorn och mostern sjunger de om... men inte mig.




Just nu lyssnar jag om och om igen på denna FANTASTISKA julsång. Nu är jag med i matchen... kom igen julen... jag är beredd. Tar skydd under hatthyllan när den går in för landning och tar över hela mitt sinne.
 
Jag önskar Er en fantastisk julafton.
 
Må gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...