onsdag 25 december 2013

Julafton 2013

 
 
En lugn julafton med födelsedagshurra och hej tomte gubbar slå i glasen. Jorå, i vår familj startar vi alltid med ett fyrfaldigt leve för mormodern. Hon föddes på julaftonen 1940 i ett snöoväder. Därför är det födelsedag fram till lunch och efter lunchen börjar julafton.
 
 
 



Varje år köper jag på mellandagsrean något nytt till julgranen och så lägger jag undan det i jullådan och glömmer av vad jag köpt. När det är dags att pynta härligheten blir jag lika förvånad varje gång över det jag handlat.
Ibland funderar jag på "hur kunde jag köpa denna" och andra gånger blir jag glad och nöjd. Denna gången blev jag både glad och nöjd dock lite förvånad över pråligheten. Men nu hänger den där, förra årets inköp. En prålig glitterkula, nästan lite för mycket.









 
 
 
 
 



 




 
Årets mest planerade, traditionsbundna och uppstyrda dag är nu bakom oss och jag går här hemma som en mätt och nöjd katt och bara njuter. Åt fruktsallad och skinksmörgås till frukost och hoppas på uppehåll i regnet så vi kan ta en lång promenad med Snyggingen och Bönan.
 
 
Må gott
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Din julkula är fin!
    Önskar dig en god fortsättning på julen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar

      Önskar Dig detsamma... en fin och härlig fortsättning på julen

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. God fortsättning till er... vi hoppas att ni får njuta massor av god mat, sömn och gott sällskap!
    Ta hand om er!

    Puss och Kram♥ Maria

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...