söndag 8 december 2013

Andra advent och spösnö

 
 
 
 
Jag gillar snö... men inte NÄR det snöar. Bland det tråkigaste jag vet är att göra rent glasögonen och jag är blind utan. När det snöar blir det fläckar på glasögonen och jag gillar det INTE, men snö gillar jag... när den ligger fin på marken, vägarna är plogade och sandade, himlen gnistrande blå och solen skiner som en tok och det är kallt, så där kallt att näsan stelnar och det knarrar under fötterna.
Idag - andra advent är det inte sådant väder. Andra advent SPÖSNÖAR det och mina glasögon blev fläckiga.
 






Så... vad roar jag mig med då, när snön vräker ner och jag inte orkar trycka i mig mer av de franska ostarna... Jo... jag har gått över på skumtomtarna, stryker och lyssnar på julmusik. Rätt bra det också.
Sonen meddelade att han ska komma förbi ikväll. Det ser jag fram emot.
Har köpt glögg med lakrits och hallonsmak. Låter skitäckligt, men jag har vilda planer på att smaka. Jag menar... det kan ju vara gott och då är det synd om jag missar den.





Nu go´vänner är det dags att fortsätta stryka.

Må gott



2 kommentarer:

  1. Spösnö - det var ett nytt ord men det hade vi också idag! Sen kom spöregnet!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...