fredag 6 december 2013

När det vita är ljusrosa

 
 
Jag har ett fantastiskt jobb... på sant. Ena dagen kontorsjobb, medan andra dagen rör jag mig bland smet och degar och i början på denna vecka i ett underbart växthus där bananplantan blommar. Förra veckan då klappade jag kossor och luktade ladugård när jag kom hem. Jamen va... kan det bli mer varierande.
 
 
 



Att komma hem på lunchen till Snyggingen och Bönan är lika spännande och varierande som mitt jobb. Denna vecka har de INTE varit ivriga att komma ut och göra toalett. De ligger som två korvar på hallmattan och lyfter inte på ögonbrynen när jag kommer med kopplen. Nähädå... kallt och ruskväder gör att dobermann helst stannar inne... fast... vem gör inte det. Jag misstänker jag varit en dobermann i något tidigare liv.





 
Nu är T på väg till IKEA för att byta luckor. Vi håller på att bygga en hylla och eftersom jag hatar att damma beslöt vi oss för att ha vitrinluckor på hyllan. Denna hylla håller T på att bygga i vårt sovrum under takfönstret.
Vi valde IKEA:s "Laxarby" vitrinlucka för att den var den ENDA lucka som var vit och inte off-white. När vi packade upp vitrinluckorna var de rosa... jojo... ljust rosa. Det var så lite färg på träet att det lyste igenom och blev ljusrosa. Det var dock inte någon homogen färg utan på vissa ställen var den täckande medan andra ställen flammig och detta på alla fem luckorna. Om det är så och ska vara så på luckorna de har i butiken så blir det inga vitrin utan de enklaste enkla helvita. Inte vad vi tänkt... men bättre än ljusrosa vitrinluckor.
 
Nu go´vänner är det dags att ta fredagkväll.
 
 
Må gott
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Förstår att du har ett fantastiskt jobb! Variation är viktigt - alltid.
    Elände med luckorna, hoppas T kommer hem med rätt!
    Ha en fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva...

      Det blev ingen vitrin hos oss. Alla var ljusrosa. Det blev en enkel slät matt lucka - billigaste. När IKEA fixar en snygg vitrin som är vit och inte off-White då byter vi.

      Må fint och ha även Du en fin helg.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...