lördag 7 december 2013

Måla - äta choklad - räkna glöggflaskor

 
 
 
Allt går långsamt och jag njuter av det. Hörde att det finns de som redan är färdiga med julklapparna, kan upplysa att jag INTE är en av dem. På den fronten har vi inte ens börjat och jag tänker inte stressa upp mig över det.
 
Idag har jag målat på delar av hyllan, eller kanske inte ska kalla det hylla... det är mer ett skåp. Ett bokskåp med vita dörrar och inte vitrin som vi tänkt då de vi ville ha var ljusrosa och inte vita som det stod i beskrivningen. Det blir inte alltid som man tänkt. Ibland måste vi tänka om, runt och utanför boxen. Det gjorde vi när vi började bygga bokskåpet... eller... dvd-skåpet är nog en ännu mer korrekt benämning. Jo, så får det bli... dvd-skåp. Å som T säger... varför köpa färdigt när man kan göra det aningen krångligare  och bygga.

 
 





Under tiden jag målar, uppmuntrar jag mig själv med choklad. Det är aldrig fel. Jag har även roat mig med att räkna glöggflaskor, oöppnade sådana. I räkningen ingår både alkoholfri glögg och glögg med lite fart i. Det gäller ju att ha lite glögg hemma om det skulle trilla in någon som är sugen på just det... glögg. Enligt T, behöver vi inte köpa någon glögg i år. Det håller jag inte med om. Kan man få för många olika sorters glögg?







Sedan roar jag mig med att spela julmusik, titta på bilder på Snygginen när han var fyra månader och  valping. December 2007, satt han fortfarande i mitt knä och jag samtidigt kunde sitta på en stol. DET går inte idag. Ska han sitta i mitt knä idag, vilket han gör ibland, då får jag sitta på golvet. 49 kilo Dobermann lyfter jag inte upp hur som helst.
 




Nu go´vänner är det dags för mat. Det är aldrig fel.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...