fredag 27 december 2013

När träder klokheten in?

 
 
 
 
Vi har verkligen tagit jullov. Vi njuter av ledigheten och gör inte många knop. Vädret är väl si och så, men i morse var det i alla fall vitt på marken, även om det just nu bara är gegga kvar. Det blev aningen ljusare när det vita låg där och jag blev aningen gladare. Detta eviga mörker kan ju fördärva vem som helst i humöret.
Jag tänder ljus och har fortfarande julmusiken i högtalarna. Julen är liksom inte riktigt slut än. Det gäller att suga på karamellen ett litet tag till... även om jag inte ska trycka i mig mer sötsaker... fast... det är ju bara jul en gång om året. Hm... Fötja vad jag ska skylla på nästa gång jag äter sötsaker. Kanske är så vuxen nu att jag inte behöver någon ursäkt... suget är en ursäkt nog. Min mamma sa för inte så länge sedan att hon väntade på att bli vuxen och klok... Det gör jag med... den där klokheten som träder in i vuxet tillstånd... NÄR kommer den, vid vilken ålder kan jag räkna med att sitta i min fåtölj och känna att jag har svaren på alla frågor? När träder klokheten in.
 
 

 
 
 
 
 
Det finns dock några saker i godisväg som T får ha för sig själv... även om vi inte har något annat hemma och det är gelebollarna. För honom en njutning och för mig läskiga grejor. Här går gränsen för vad som är godis och inte.
 
 



Nu go´vänner är det dags att dyka ner i chokladasken.

Må som godis... jättegott




2 kommentarer:

  1. När jag såg din rubrik tänkte jag genast - ALDRIG!
    Gelebollar äter inte jag heller - om det finns annat att äta!
    Ha det fortsatt fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar högt*
      Så bra... då behöver jag inte vänta längre då.

      Ha även Du fortsatt fint

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...