tisdag 17 december 2013

Behov av sömn

 
 
Snart är det jullov och då ska vi sova. Det behöver vi. Vi ska sova mycket, länge och ofta. JISSES vad jag längtar till sovandet.
Hösten har varit lång och det har gått i 120 hela tiden och min fundering är... vart tog oktober-november och början av december vägen?
 
 
 




Snyggingen och Bönan kan det där med att sova. Bönan är den som har mest behov av närhet av dessa två. Snyggingen lägger sig, medan Bönan kan traska fram och åter tills han makar på sig lite så hon kan krypa ner. Där ligger de i sked och värmer varandra. Det är Snyggingen som tröttnar först och då går han över till Bönans tomma bädd. Vad gör hon då... jojomänsan, hon traskar efter. Sidbyte liksom.
 




TantKarin har börjat ta för sig mer och mer sedan TantSimone blev ängel. Hon hoppar gärna upp till oss i soffan och spinner loss på högsta volym, burrar ner sig och somnar. Kanske ska ta efter... lägga mig i soffan, spinna lite och somna.




Må som godis... jättegott




2 kommentarer:

  1. Vilken underbar ljusstake!
    Tänk om man kunde koppla av, vila och sova som djuren! Nu är det fullmåne och fullkomligt omöjligt att sova.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fullmånen har inte varit att leka med, men sedan jag fick akupunktur har jag klarat mig från migrän vid fullmåne. Det är en högvinst.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...