lördag 14 december 2013

Att bli fylld av intryck

 
 
En vecka som varit fylld av intryck och som gått i en rasande fart. Alla dagar har känts som fredagar och det har lurat mitt sinne.
En tisdag med föreläsning på SPSM om övergrepp och nya kursmaterial som vi kan använda bland annat i skolan. Även om det var tung information som formligen trycktes upp i vårt medvetande och som gav många tårar i mitt hjärta, gick jag ändå glad därifrån då vi nu fått möjlighet till verktyg att jobba med medvetandet om kroppen och rätten att säga NEJ.
En torsdag med besök på en grundskola (många mil från oss) som har klasser för elever med språknedsättning. Ett besök som även det gjorde mig glad och stärkt.
 
Igår VAR det fredag och Maria och hennes J kom på glöggkväll med saffranskaka. Det blev sent och både människor och vovvar sov till nio i morse. En härlig kväll med många skratt. Maria blev dock lite besviken på att jag inte hade Lasse Stefanz julskiva, så den har jag lovat att fixa till nästa jul. 
 
 
 






Nu go´vänner är det dags att göra en lördag...

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...