lördag 27 september 2014

Att njuta i solen

 
 
 
Vi... T och jag har alltid sagt "inga fyrfota i säng, soffa eller på bord". Det har inte våra fyrbenta familjemedlemmar hört... eller förstått.
Sängen har hitintills ingen vovve lagt sig i... och DET kommer aldrig ske. TantKarin hoppar upp när vi somnat och lägger sig ovanpå täcket vid T:s fotända. Inte mycket vi kan göra åt, för stänger vi dörren har vi en ilsken tant som står utanför och VRÅLAR.
Soffa och bord... där FÅR DE INTE LIGGA... men idag när jag kom ut på altanen... låg två tanter och gosade i solen... På golvet var inte sol, utan den strålade fint på bord och soffa... Det var till solen tanterna drog och jag hade inte hjärta att mota bort dem.
Bordet är numera välskurat och soffan dammsugen.
 
 
 
  




Idag fick vi för oss... då vi inte kunde åka till Paradiset, att åka till ett köpcenter nära oss. Vi var INTE ensamma kan jag säga.
HUR urbota korkat är det inte att åka till ett sådant ställa när det är löningshelg? Skitkorkat!
Med oss hem blev i alla fall en ny lampskärm till arbetsrummet och lite annat vi inte visste att vi behövde. Spännande det där med shopping.
 



Nu fortsätter jag med matlagning... Rotmos och högrev var beställningen och så får det bli.
 
Må gott


2 kommentarer:

  1. Inte kan man missunna dem de sista värmande solstrålarna - och det var ju på altanen!
    Snygg lampskärm, den kan du vara nöjd med!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart är solen där igen... och då vet jag vilka som traskar ut på altanen :-)

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...