måndag 8 september 2014

Han som tar hand om mig...

 
 
 
Igår kväll sa T, "jag mår inte så bra, jag har ont i halsen". I morse kroknade han när han gick upp och då gick han och lade sig igen. Feber, ont i hals och kropp och en släng av magsjuka... Jojo... han gick ut hårt och tog hem högvinsten direkt. Själv känner jag "lite ont i halsen". Undrar om det går att tänka bort det?
 
Nu ligger han där uppe... han, som är den som tar hand om mig... Som håller mig på jorden och som poppar popcorn bara jag viskar att jag är sugen på något salt... Han som väcker mig försiktigt varje morgon och som har plockat ur diskmaskinen så den är "morgontom". Han... är sjuk och jag kan ingen annat göra än att ge honom Alvedon och något att dricka.
 
 
 
 


Så... en måndagkväll i sjukstugan är vad som väntar.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...