torsdag 11 september 2014

Ibland behöver tankarna vila

 
 
 
Ibland är jag tom... som nu... Jag har jobbat med tankebanor, lösningsfokuserat och konstruktivt hela dagen och nu är jag tom... Listan jag gjorde i måndags på "måste göras på jobbet grejor" har jag inte ens börjat med. Men jag ska... börja... och på måndag är den listan högprioriterad.
 
T har rest sig upp från sin sjukbädd och är "vanliga" igen.
Sonen har jag inte träffat på en vecka och det gör ont... Han har inte tid med sin väna moder, men han ringer VARJE dag och det uppskattar jag innerligt.
Veckorna rusar fram och snart är det dags att ta upp båten... försöker förtränga det. Det är mycket jag förtränger... ibland är det bäst så. Ibland mår tankarna bra av att vila undantryckta, för att poppa upp när jag orkar ta itu med verkligheten.
Tankar som... HUR stort är universum, vad finns efter universum och efter det som finns efter universum... eller... vart tar själen vägen när man dör. Djupa grejor det där.

 
 



Må gott


2 kommentarer:

  1. Jisses vad jag känner igen mig i det du skriver om undanstoppade tankar kring världsviktigheter och annat.

    Så skönt att det är helg nu. Hoppas att er blir vilsam och fin!
    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Ha även Ni en fin helg.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...