måndag 13 oktober 2014

Att vänta utan krav

 
 
 
 
Idag fick jag ett sms från en vän jag inte hört av sedan länge... Eller rättare sagt... jag har inte varit så duktig jag heller på att höra av mig.
Ibland försvinner vänner, utan att någon osämja eller annat negativt påverkat... de försvinner ett tag för att komma tillbaka... Så är det nu... ett litet sms och vi tog vid där vi slutade sist och på lördag kommer hon hit för att ta ifatt de år som gått. Det ska bli så himla roligt.
 
För några år sedan dog en av mina närmaste vänner och jag saknar henne fortfarande. Kan inte förstå att hon inte finns längre och jag orkar inte ens besöka hennes grav. Jag lovade mig själv att vårda de vänner jag har... men ibland sätts vänskapen på väntelista för att återtas när livet är i fas... Det är också ett sätt att vårda sin vänskap på... Att när livet inte är i fas... låta det vara så och vänta utan krav.
 
 
 



Nu är mitt största problem... VAD SKA JAG BJUDA PÅ...


Må gott

2 kommentarer:

  1. Vänner som ställer krav är ..... jobbiga. Sådana vill jag inte ha, man måste förstå att det finns olika faser i livet, ibland har man lite mindre tid men finns ändå för varann.
    Bjud på en härlig gulaschsoppa, känns bra på hösten. Eller skaldjur går ju ofta hem ... och goda ostar.
    Lycka till med bjudningen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir älggryta :-)
      En fantastisk vän (kramar massor) meddelade att i hennes frys fans älgkött till en gryta jag kan bjuda på och idag levererades köttet.

      Ha en fin kväll

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...