fredag 3 oktober 2014

Två nya tavlor

 
 
Det är spännande att ha katt... eller rättare sagt... det är spännande att vara ÄGD av en katt. Vi får på nåder bo hos henne i HENNES hus och hon följer inga givna lagar... eller... rättare sagt... hon följer sina lagar och hur de ska tolkas vet bara hon.
I morse satt TantKarin och stirrade rakt in i väggen. På vad? Ingen aning. Men där satt hon i över en timme och dumstirrade. Rummet var ganska mörkt och jag fotograferade utan blixt, därav grynigheten. Hade inte hjärta att tända lampan och störa hennes iakttagelse av vad det nu var.
 
 
 




Just nu kan jag bara säga ÄNTLIGEN fredag. Denna vecka har gått i 120 och jag har försökt styra så gått det går och nu är jag trött.
 
Innan tröttheten golvade mig totalt ramade jag in två tavlor jag fick av T på min dag... min födelsedag. Hade tidigare visat honom en blogg jag följer och där bloggerskan målar tavlor och även gör grafiska tryck. Det finns massor av tavlor som gärna får hänga hos oss...
T tog kontakt med Annelie (som jag också har frågat om jag får visa tavlorna på min blogg) och vips hade två grafiska tryck landat på hans jobb. Det gick ju inte att beställa och leverera det hem till oss för jag är inte dum... närå... jag hade fattat.
 






Tavlan med den svarta fågeln ska bli med till Paradiset... Vi får se om den kommer upp innan stängningen för vintern. Annars får den stå hemma tills i vår.
 
Nu... mat...
 
Må gott
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Superduperfint med tavlorna där hos dig! Jättekul att du gillar dem! Grattis från mig.. Nu kan jag ju säga det nu när hemlighetsmakeriet är över hihi. Kul att få överraskning när det är födelsedag ��������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.
      T gick länge och flinade över överraskningen.

      Må gott och vi återkommer med största säkerhet fler gånger.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...