tisdag 28 oktober 2014

För att finna luft, behöver vi vila

 
 
 
Vi har kommit av oss... Vi kom inte igång med någon renovering i helgen och det verkar som om luften gått ur oss...  Nu gäller det att hitta luft igen. Fast... vi behöver nog vila också. Så... för att finna luft behöver vi vila.
 
Idag har jag frusit som en tok  på jobbet och en städfirma kommit för att STORSTÄDA våra lokaler och det doftar starkt av rengöringsmedel... Nästan så det blir svårt att andas. Jag beundrar dem... De hade börjat städa i morse innan jag kom till jobbet och höll fortfarande på när jag åkte.
 
 
 
 

 


När vi kommer hem från jobbet är det mörkt ute... Lite vemodigt... Nu tar det ett tag innan vi kan gå kvällspromenaden med Bönan i dagsljus. Det märks på den lilla fyrbenta att hon inte är riktigt nöjd med situationen. Sommarhalvåret händer det mer och hon är i farten HELA tiden... förutom när hon ligger i solen och steker. Nu... går vi alla in i någon form av höst/vinter lunk och det verkar som om våren är det enda som kan få fart på oss.
 
Så... Nu tar jag kväll framför tv:n...
 
Må gott
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Jag tror absolut att vi fått natten och den mörka årstiden för att vi ska vila! Se på växterna och träden, de går i vintervila för att sedan blomma upp alldeles fantastiskt. Det ska vi också göra ... ta det lugnare och hämta krafter inför vår och sommar.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Bonjour,

    Je n'aime pas beaucoup cette période de l'année. Les jours raccourcissent tellement vite.
    Le changement horaire perturbe Icarus mon dalmatien qui réclame à manger plus tôt !
    Prenez du temps pour vous... surtout si vous devez finir des travaux.

    Gros bisous ❊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har samma problem med Bönan... Hennes klocka är aningen ur led den också.

      Ha en fin fortsatt vecka.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...