söndag 19 oktober 2014

Det var tider det...

 
 
Gårdagskvällen blev jättefin - rolig - spännande - full av skratt - allvarligheter och minnen... Så himla roligt att kunna ta upp en vänskap igen... som om åren mellan senast vi sågs tills nu inte funnits... eller... jo... vi kunde konstatera att "dikena är bredare och att kroppens förfall är ett faktum"... men annars var det samma härliga vän som kom hem till oss. 
 
 

 

 
 
När "gamla vänner" dyker upp, efter att varit borta ett tag, hamnar min hjärna i en form av promenad längs "memory lane" och så har det varit idag... Jag startade min promenad på morgonen i det glada 80-talet med smal midja, breda axelvaddar, långt hår, dansa under kristallkronan med en smokingklädd man... Ojoj vad han var stilig...
På den tiden kunde jag fortfarande göra en hyfsad "flick-flack", hjula och dansa jitterbugg... Det var tider det.
 
 




... för att hamna i en kulen höstdag för ett år sedan när Snyggingen och Bönan "rasade av sig" på stranden till Paradiset... Kan tillägga att jag INTE ens klarar en kullerbytta idag och vad "flick-flack" anbelangar, vågar jag inte ens tänka på att över huvud taget göra ett försök.
 
Det här med att "rasa av sig" behöver Bönan och jag kan se att hon har ett behov vi i dagsläget inte kan ge henne... Att få rusa med en stor hane och bli jättetrött.
 
 

 
 
 
I fredags, på en promenad med Bönan, mötte jag granne med hund... Lagom stor pojke tänkte jag. Pojkvovven är i Bönans storlek. Vi pratade ett tag. Bönan låg ner på marken och gjorde inget väsen av sig... medan den andra hunden gjorde utfall och vrålade i kopplet.
Jag frågade grannen lite försiktigt "om vi kunde ta en vovvepromenad någon gång så hundarna får promenera bredvid varandra och lära känna varandra för att sedan låta de leka".
Grannen svarade "vågar jag det, är Din hund snäll"...
JÖSSES - Bönan låg ner och tittade inte ens på vrålet i kopplet medan grannen hund var ute efter att mucka. Jojo... här ha vi koll på vovven. Kanske inte är rätt vovvepojke.
 
 
 
 


Tiden... nu... är trött söndag. Lägger mig under täcket och kollar Play TV. Så får det bli.

Må gott.


4 kommentarer:

  1. Det är underbart att titta på kort från förr, särskilt roligt att se kläderna!
    Och dina höstbilder är helt fantastiska!
    Ha en fin ny vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bredast axelvaddar vinner... :-)

      Ha en fin vecka Du också.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. OH, jag blir alldeles tårögd av dom underbara fotona på Snyggingen och Bönan... Det finns ju inget härligare än att se dom härja och vara lyckliga tillsammans...
    Hmm...det var ju en typisk kommentar som ni fick höra av den där mannen med stora vovve-pojken! Vi med dom FARLIGA kamphundarna....som för det mesta uppför sig mycket bättre och snällare än många andra "snälla familjehundar"! HUH så sur man blir på sånt där... Hoppas ni hittar någon trevligare att leka med...
    Gullefjun-dobbis-Kramar från Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj... mördarhundar... det är vad det är.

      Om vi inte hittar någon får Du komma upp med Din dundergrabb... DET är något för liten Böna att riva runt med.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...