fredag 10 oktober 2014

Kvinnan han lever ihop med...

 
 
 
Nu... nu är det fredag... Eller rättare sagt, fredag har det varit hela dagen, men nu är det fredagsledigt och just nu vrålar det ut musik ur högtalarna och jag fuldanser i min muminoutfit. Jojo... snygg värre. Jag kan förstå att T skakade på huvudet och småflinade när han tog Bönan på en promenad. Kvinnan han lever ihop med... alltså jag... knallrött hår, en klädsel som INTE är snygg, fårskinnstofflor, gröna naglar och danssteg som skulle få vilken danslärare som helst att blekna... står i hallen och jazzar loss och nynnar att "i kväll ska vi äta räkor... i kväll ska vi äta räkor"... som om det vore en världssensation. Han har mycket tålamod den där T.
 
 
 




Jo... räkor... så får det bli i kväll. Räkor och rostat bröd med så mycket smör på att min tandläkare kan göra tandavtryck i smöret efter att jag bitit. Misstänker att när klockan är 22 sover både T och jag i soffan. INTE ovanligt i detta hus.
 



Dags att fixa.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Här somnas det vid 21-snåret! Det är så himla gott att sova.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såååååååå himla gott...

      Må fint och ha en fantastisk lördag.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...