onsdag 15 februari 2017

Färgglatt värre




Idag fick jag "skäll" för att jag bloggar för sällan. Det får jag väl råda bot på och här är jag nu, mitt i veckan.

Som jag tidigare berättat letar vi soffa... och vi (läs jag) hittar massor av fantastiskt fina turkosa och blå soffor som jag skulle köpa om jag hade obegränsat med pengar... För de färgerna drar liksom med sig att vi måste göra om i hela vårt hem. För så är det... färg är otroligt viktigt för mig... rätt färg måste det vara. Jag har under många år undervisat i bland annat färglära... hur färger ska blandas för att få rätt nyanser... och hur de påverkar oss och hur vi kan påverka med färger. Otroligt stort inom reklambranschen... en bransch jag verkligen älskar.
Nu har vi äntligen hittat DEN soffan... men i fel färg. Så... när vi orkar och får tid ska vi åka till stora hufudstaden och titta på den live... och välja något ytterst färgglatt tyg...typ "mullvad" (grå-brun). Denna gången ska vi inte ha skinnsoffa... det lutar åt sammet... Himla bra när man som vi har en perserkatt. Jomensåatt... det blir att rolla härligheten varje dag.






När det gäller färger här hemma är det nog rätt återhållsamt på den fronten... både vad gäller kläder och inredning. Visst har vi färg... men inte som "sticker ut" eller tar plats. Jag kan gå loss på sängkläderna och mitt eget hår, naglarna och läppstift... äm... och på skorna förstås och jag kan reta mig fördärvad på fel nyans av vitt...grått...blått...rött.


 


Nu vänner... kör vi en onsdagskväll med varm choklad, ett berg av färskt bröd och något bra på tv... typ Dexter.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...