fredag 2 mars 2018

Använder mig av omskrivningar



Nu har vi gått in i mars månad och det är himla kallt ute... Om jag ska vara ärlig, så gillar jag inte varken mars eller april... Det är månader som luktar illa av slarviga hundägares olater att inte plocka upp efter sina älsklingar efter det stora lasset levererats. Det är månader som luktar illa av löv som ligger och ruttnar... eller som en god vän säger... "komposterar sig". Jorå... Omskrivningar om ren skit kan man säga.

Jag försöker verkligen se det vackra i även dessa månader och visst finns det... lite... typ snö, som i dagsläget inte är så himla lite heller... och ibland aningen lite sol. 





När solen letar sig fram mår vi alla mycket bättre...  Kanske inte alla... just nu i alla fall. TantKarin som i mars månad fyller 15 år börjar bli aningen trött och drar sig undan. Hon vill inte äta eller dricka som hon brukar och ligger mest under en säng och sover. Vi är lite (läs mycket) oroliga att hon börjar försvinna från oss... Där var ännu en omskrivning... ÄRLIGT... vi är oroliga att hennes tid börjar ta slut och att vi inte kan göra något. MEN... än så länge kan jag höra hennes "durr" när hon spinner där under sängen och i kväll ska hon få tonfisk. Det är gott.


 
 
 
 
 


Nu ska jag ta en bit choklad, hänga lite tvätt och läsa en tidning.
T är och bowlar med "grabbarna på jobbet" och jag tänkte titta på någon drama/komedi på tv...

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...