lördag 31 mars 2018

Från Gubbröra till Pavlovatårta




Idag har vi haft besök av mina föräldrar... saknade dock sonen, och F och Bill som var bjudna till annat kalas. Men... de kommer på annandagen och "tömmer grytorna".

Påskaftonens middag började med Gubbröra, toppat av dvärghönsägg (från Herrgården)... vi gled vidare till rostbiffen, sötpotatisen och efter det dundrade rakt in i en Pavlovatårta. Så där ja... där sänktes vi redigt.
Det var första gången jag gjorde en Pavlovatårta och det är nog inte den sista... Nästa gång ska jag ha på "mer av allt" till toppingen... Det blir bra.



 
 
 
 
 
 
 
 



Mina föräldrar åkte framåt kvällningen och vi lastade in flickorna i bilen för att låta dem springa av sig lite energi. 
Jag blir innerligt lycklig av att se dem springa... och jag lovar... de springer och skrattar.


 


Nu ligger flickorna i sina bäddar och T har landat i soffan... Själv tänker jag djupdyka i godisskålen.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...