fredag 23 mars 2018

Hur startar jag bilen?



Jamen så var det freeeeeeeeeedag och det är inte en dag för tidigt.
Jag gick ut hårt med frukost. Fruktsallad (eller som Katjas yngsta säger...furkasallad) med yoghurt och frön och en stor latte. Bra grund och sedan morgonbestyren med allt vad det innebär och det är nu... när det här är avklarat som cirkusen börjar.






T tog min bil till jobbet i morse då den skulle få nya bromsar (eller vad det nu var) och han är innerligt vänlig och ställer upp sin bil på min parkeringsplats.
Till saken hör att han köpt en ny (läs begagnad) bil som jag ska få köra... 
Plättlätt...





Jag har fått en egen nyckel... det är bra för det är en förutsättning för att kunna starta bilen.
Jag låser upp och placerar ändlyktan i sätet... och här stöter jag på patrull... VAR sätter jag in nyckeln och vilken ände är det som ska in i vad...

Jag ringer T...


Jag - Hej... var stoppar jag in nycklen?
T - Där i "vaggan".

Jag lägger den stora runda delen av nyckeln i vaggan...

Jag - Varför startar den inte?
T - Du måste trycka på startknappen.

Jag trycker på startknappen.

Jag - Den startar inte... det är något fel.
T- Har Du trampat ner kopplingen?
Jag - VA!!! KOPPLINGEN.





T - kväver ett skratt.
Jag - SKA JAG VÄXLA MANUELLT?
T- kan inte kväva skrattet längre utan skrattar högt.
Jag - Det är sju växlar med backen.
T- Exploderar nu av skratt.




Jag kopplar ur och trycker på startknappen.

Jag - Det fungerar.
T- Bra.
Jag- Men Du... vad är det för Moraklocka som sitter MITT I BILEN?
T- Harklar sig och säger att det är hastighetsmätaren och radion.
Jag- Så Du menar att jag måste sitta snett eller mitt i bilen för att se hur fort jag kör... Himla korkat att placera den mitt i bilen för jag ser ju inte hur fort jag kör.
T- Vrålar av skratt... det finns en "klocka" framför Dig som visar digitalt hur fort Du kör.
Jag- Fnyser och lägger på luren.







Jag kom till jobbet i tid... och klarade av att åka hem också.




Nu tar vi fredagskväll.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...