lördag 12 januari 2019

Idag köpte vi en halv kaffebryggare.




Det är inte så länge sedan jag lärde mig dricka kaffe... eller rättare sagt espresso med varm mjölk, alltså en latte.
Jag har försökt lära mig dricka kaffe enbart svart, det går inte... Finns ingen chans i världen att jag klarar det. Det smakar på tok för mycket kaffe för att jag ska tycka att det är gott.

Hemma har vi en enkel espressobryggare som vi ställer på spisen och en vanlig kaffebryggare. I Paradiset har vi även där en enkel espressobryggare, men där kokar vi kaffet om vi får många gäster.
Att koka kaffe är ett himla passande och kallt vatten ska hällas i så sumpen lägger sig på botten och jag börjar bli innerligt trött på att torka spisen då kaffet kokar över. Skulle väl kunna passa kaffepannan bättre, men när vi har gäster så ligger inte den prioriteten högst på listan.







Så... nu har jag tänkt att vi även ska brygga kaffe i Paradiset. Nu undrar säkert vän av ordning, varför vi inte köper en bryggare och brygger... men har man som vi en solcellsanläggning är elen hårdvaluta och vi försöker att inte använda för mycket... så... jag tänker brygga direkt i en snygg "hällvänlig" och varmhållande termos.
Idag införskaffades en "halv kaffebryggare" till Paradiset, hållaren för kaffefiltret som ska sättas på termosen. Nu ska jag bara hitta en termos som håller måttet.


 




Nu har jag ett gäng Polly som ligger och väntar på att bli uppätna och en bok att läsa några kapitel i.


Må gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...