lördag 13 februari 2010

Djupa suckar och "goa fisar"

.
Nu är jag REDO för kvällens evenemang. *Puffar på de röda lockarna och snurrar ett varv på stolen* Spänningen stiger... ska jag ta fram fogsvansen eller kommer jag tycka det är bra denna gång... melodifestivalen, förtydligar jag för den oinsatte.
.
Vovvarna har idag fått en härlig tur i skogen med massor av springa och massor av inkall. Jobbigt för små fyrbenta och nu ligger de sedan kl. 14.00 och SOVER djupt, nästan som i koma. *LER nöjt*
.

.


.

.

.

.
Minsta skålen California (Rörstrand) designer Stålhane. Den är INTE stor... *LER* men äntligen har jag kunnat ställa fram den. Har ännu inte börjat pynta efter flytt och pågående renovering. Men jag smyyyyyyyger fram små saker när T inte ser... Jösses... han är inte blind, och han låter mig hållas. *LER nöjt*
.
.
Dagens middag... Tomat- och vitlöksfylld kycklingfilé med potatisklyftor och tomatsås. HIMLARS vad gott och nu luktar jag så mycket vitlök att jag skulle kunna sänka en ko. *Skrattar*
.
.
Han rör sig inte många metrar... Djupa suckar och "goa fisar" är vad han just nu klarar av att åstadkomma. *håller för näsan*
.
.
Bönan är inte mycket bättre hon... fast hon orkar inte ens sucka... *Flinar*
.
.

.

.

.

.
Nu är det dags att ta fram MOFFEN... Ni vet... GODISET... för här ska njutas.
Vovvarna är lugna, TantSimone ligger i T;s knä och spinner, TantKarin har bäddat in sig i Bönans bur, Sonen är på match och jag... SKA MOFFA.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...