lördag 20 februari 2010

Sportlov och snöstorm

.
Men hallå... Vilken TUR att det SNÖAR. Jag menar, det är juh sportlov här i krokarna och på sportlovet SKA det vara snö. *nickar bestämt*
.
Grannarna... *pekar åt höger* ska åka till fjällen. De bokade stuga i höstas för att vara på den säkra sidan att få åka skidor och SE SNÖ på sportlovet. *LER* JÖSSES, vad de får se snö... å jag med. *SKITNÖJD* ALLA får se snö... *nynnar* Men som grannen P sade... "Det är skönt att komma bort ett tag och bara njuta" och JAG HÅLLER MED. Vi ska dock inte bort... MEN JAG SKA NJUTA.
.

.
I morse när vi vaknade var det dags för dagens första skottning och efter det MELODIKRYSSET... som vi lösta plättlätt. *Skitskrytig och jätteödmjuk*
.
T, insåg när han kom ut att "nu fanns det inte någonstans att lägga snön längre". Det innebar att han fick börja skotta snödrivorna längre in mot gräsmattan för att sedan fortsätta fylla på de "sänkta" drivorna igen.
.

.

.

.
Talgbollshållanren är snart insnöad. Såg några fåglar på morgonen som stod i drivan och åt av talgen. Det trodde vi väl aldrig att vi skulle få så mycket snö att den skulle försvinna.
.
.

.
Just nu har sonen hemmamatch. Om jag ska vara ärlig... (och det är jag) hoppas jag den blir inställd. Tycker det är VANSINNE att laget som de möter ska behöva åka från Nykvarn i DETTA VÄDER.
.
Övriga familjemedlemmar SOVER.
.
TantSimone har tagit sängen...
.
.
...TantKarin promenerade in i Bönans näste och borrade ner sig i hunddoften och somnade JÄTTEGOTT...
.
.
... T, lade sig i soffan och drog ett täcke över sig och snusar ljudligt...
.
.
... Snyggingen och Bönan, har efter en snöig promenad ätit och gått in i "paltkoma"...
.
.
... och jag väntar på MELODIFESTIVALEN omgång tre.
.
Må gott... det gör jag.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...