söndag 7 februari 2010

Sågar 1:a omgången melodifestival

.
ÄR DET HÄR DET BÄSTA SVERIGE KAN FÅ FRAM VAD GÄLLER SCHLAGER??? Jösses, *himlar med ögonen och frustar* Jag skrev igår att jag skulle tycka till om det var rätt låt som vann. I ärlighetens namn... jag kan inte nynna på någon. Ingen av låtarna "krokade" sig fast i mitt melodisinne för att stanna. Med andra ord... INGEN av låtarna anser jag skulle gått vidare. Ändå satt vi ett glatt gäng och verkligen försökte hitta vad som var bra med varje låt... ICKE då. Vi hittade inget. *Sågar totalt*
.
Sedan skrev jag att jag även skulle tycka till om programledarna. HALLÅ... *Försöker dämpa mitt sågande* Var ska jag starta... *tar fart*
Måns ÄR INGEN PROGRAMLEDARE... här fick han vara "Bror duktig" i för tighta byxor. Jag har ingen lust att se "hela paketet" på en programledare. *Fräser* Måns ska sjunga.
Christine - VEM hade valt hennes klänning??? Den var juh för liten upptill... Det hängde liksom över där det INTE skulle hänga. *kommer igång med kritiken* Hoppas även att hon nästa lördag, slipper vingla runt i skor med klackar som hon inte behärskar. Svenska folket var juh livrädda att kvinnan skulle rasa. Vilket hon förövrigt höll på att göra... *Blundar och håller för ögonen*
Vad gäller Dolph - *Suckar* Han var visserligen SKITSNYGGT klädd och sjöng ÖVER FÖRVÄNTAN... MEN JÖSSES... varför KARATE eller vad det nu var... *himlar med ögonen* ... å vad har hänt med "grabbens" uttal vad gäller bokstaven S??? Det lät som om han hade tandprotes... "SSCH" Har en kompis som bott i Chicago i 30 år. Hon pratar sällan svenska men har ett klockrent uttal av det svenska språket.
Kanske retar mig på "fel" saker... MEN JAG RETAR MIG... med andra ord... Jag lever...
.

.
I morse när vi kom ner hade TantKarin roat sig med tulpanerna. Hon hade slagit av kronbladen på flera av blommorna och det var bara att kasta det som återstod. Visserligen hade de stått i över en vecka, men jag hade hoppats på någon dag till. *LER*
-

.

-
Idag har vi tagit Snyggingen och Bönan på en lång härlig promenad. Då det är nära till bebyggelse fick Snyggingen långlina (15 meter) och Bönan långkoppel (5 meter). T och jag var glada, svettiga och nöjda när vi kom hem och vovvarna åt och gick in i "paltkoma" och har först nu (3h senare) vaknat till och är ute för att göra lilla a.
.
.

.

.

.

.

.

.
Har idag gjort vovvegodis... Det bästa som finns... Om vovven själv får välja. *skrattar* Blodpudding skuret i bitar och torkad i ugnen. Det är mumsigt. *rynkar näsan*
.
.
I morse fick T, från köksfönstret se, hur ett rådjur kom promenerandes på gatan. För en gångs skull låg kameran inom räckhåll och med laddade batterier...
.

.
Nu är det dags för mig att återgå till familjen... T skalade potatisen innan han tog "monstren" på kissevändan... Undrar om det är en pik för något...*Flinar*
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

7 kommentarer:

  1. Hej :)
    Nej det var inga höjdarlåtar igår..
    Jag tyckte bidrag 3 var bäst.Linda Pritchard.
    Känner igen det där med att tulpanerna inte får vara ifred :)
    Just nu har vi 2 stora buketter på bordet och Kotten är som tokig på att dricka ur vaserna..
    Vad kul att se rådjuret på så nära håll.Det är konstigt att många rådjur inte är rädda utan går runt i tätbebyggt område..
    Hoppas helgen varit bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan Anna...

    Det är inte bara tulpanerna TantKarin ger sig på... Kaktusen ligger risigt till. Hon slår bort de små vassa bollarna och leker med dem. Sedan får vi plocka kaktusbollar ur hennes päls och hon blir jättesur.

    Ha en underbar vecka

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  3. Oj Oj Nästa ser lågorna fr det röda långa svallande .... Tur att man kan bli arg och att det går över igen...Dock ett litet tips till dig min vän...Titta på en annan kanal på lördag *hihi*

    SvaraRadera
  4. Nä hittade inte heller några höjdar låtar... så jag håller med dig... Vilka härliga vinter bilder du visar... här blir snön snabbt så brun och tråkig... usch... inga vita vinterlandskap här...

    många varma kramar
    Elin

    SvaraRadera
  5. Hejsan tjejer... *LER*... Jamen byta kanal... KOMMER INTE PÅ FRÅGAN... vad ska jag då reta mig på. *puffar på lockarna och snurrar ett varv på stolen* Måste juh hålla mig uppdaterad i vad det snackas skit om *LER GLATT*

    *KRAMAR om dem*

    SvaraRadera
  6. Tänk vilka underbara hundar! Såååå vackra! Har inte varit inne här på din blogg förr men oj vad fina bilder.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Hejsan Anna och JÄTTETACK...
    Du är väldigt mycket välkommen tillbaka.

    Må gott

    MVH

    Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...