tisdag 16 februari 2010

Elvisp - på önskelistan

.
Nu blev Ni allt förvånade va... *LER med hela kroppen och snurrar tre varv på stolen* Här är jag en spritt vanlig tisdag och skriver på bloggen. Jag har fått "LÅNA" tillbaka datorn av sonen. Han är och tränar och jag gick helt fräckt in och tog över tangentbordet och här sitter jag... *nöjd* Det hör liksom inte till vanligheterna att jag hinner sitta här på tisdagar... Mycket att göra juh.
.

.
När jag kom hem från jobbet idag hade sonen varit ute med Snyggingen och Bönan på en himla lång promenad och vovvarna låg helt utslagna och sov. Då passade jag på att sätta två degar, för det ska gudarna veta att det går åt bröd när det finns tonåring/tonåringar i huset. En limpa till frukost är ingen ovanlighet.
.
Första degen blev en morot- och durumvetedeg med solrosfrön. Himlars vad saftiga, luftiga och goda de frallorna blir.
.

.
Andra degen blev en rågsiktsdeg med torkad frukt och valnötter. Sådana frallor skulle jag kunna leva en vecka på utan att tröttna.
.
.
När jag flyttade hemifrån fick jag av min händige pappa (som lagar det mesta med ståltråd, poppnit, trallskruv, silvertape, god vilja och ett GLATT humör) en elvisp. Den var redan då begagnad och renoverad av fadern. Mamma skrattade och sa att den håller nog inte så länge. Den har hållt SKITLÄNGE och nu, några degar senare låter den inte som den brukar. Det vrålar och skär i tingesten och degkrokarna går nästan inte runt... Med andra ord... JAG ÖNSKAR MIG EN NY ELVISP! Har en hushållsassistent men den tar jag bara fram när jag bakar på en liter och det blir lite jobbigt att vispa grädde i den. *SKRATTAR*
.
.

.

.

.

.

.

.
Nu har T, tagit en vända i SNÖYRAN med vovvarna och sonen har ännu inte kommit hem från träningen. Jag ska stoppa mina "skatter" i fryspåsar och varligt lägga in dem i frysen. Känner mig lite rik när jag har bakat.
.
.

.
Må som GODIS... Nybakt bröd är JÄTTEGOTT.
.

4 kommentarer:

  1. Nämen din gottegris..

    vet du hur mycket det vattnas i munnen så här mitt i natten när man ser vilka gooooa brön du bakat... sitter ju nästan här med hela arslet blött av snålvattnet som rinner till *gapskrattar*

    Nu när jag ser dina goooa bröd vet jag att vi borde snart komma och hälsa på ;)

    MÅ SÅ JÄTTEGOTT GUMMAN*

    SvaraRadera
  2. *Skrattar högt* Ni är JÄTTEVÄLKOMNA... och jag lovar att det levereras färska frallor.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt dom verkar ha det ihop Åke & Tanya! Hur länge är du 2-hunds-ägare? Och är det som dom säger, lättare med 2 än 1 ...=)

    SvaraRadera
  4. Hejsan Jonna... *LER*

    Japp... de har det toppenfint och det ÄR verkligen som det sägs... Det är lättare med två än en vovve. Vet dock ej hur länge hon kommer vara hos oss... jag är glad för varje dag... *LER nöjt* och det tror jag Snyggingen är också.

    Hur går det för Dig och den lilla Bönan Du har där hemma???

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...