torsdag 25 februari 2010

Så var det de här med vädret...

.
Jaha... nu har de (vädergubbarna) gått ut med en KLASS 1-VARNIGN. Vilken TUR att vi får lite snö... mellan 10-15 cm utlovas det. Nu vet jag liksom inte var vi ska lägga "NERFALLET" längre. *Klagar* Men, tänk om det hade REGNAT hela vintern... hur mycket skulle vi inte klaga då? Kan väl i alla fall få önska mig en VARM och solig sommar och få klaga OM det INTE blir det. *nöjd över mitt eget resonemang*
.

.

.

.
Å kallt har vi... *Värsta klagovisan igång* och sonen är ute med Snyggingen och Bönan. Såg på vovvarna att de INTE ville ut i detta råkalla väder. Men nöden har ingen lag och de har ännu inte lärt sig gå på kattlådan. Å skulle de mot all förmodan lära sig det, blir det problem med locket och den lilla luckan de ska trassal sig genom för att komma in till "toaletten". *flinar över synen jag målar upp i mitt inre* Sonen tog i alla fall (ren självbevaresle drift) på sig "termosbyxor" och fårskinnsvantarna. *nöjd vän moder*
.
.

.
Näe... jag går och syr en kudde...
.
Återkommer med resultatet (om det blir bra vill säga).
.
Må gott... SOMMARVÄRME är GOTT.
.

4 kommentarer:

  1. Åhhh, vilken gooosig nos åke-gubben har *ler*

    Jasså, ni skall få mer snö? VA ROLIGT!! ;) Här har det oxå börjat snöa och dom säger det skall regna senare idag så då får vi underkylt regn.. weeeiii *gör vågen - NOT* Jag vill ha värme!

    Må så gott du bara kan gumman och väntar med spänning på hur kudden blir! *gör tummen upp*

    *Kram på´re*

    SvaraRadera
  2. Tjoho... är var det snöigt här var det glatt... Jälars, får snart ut och skotta.

    Kudden blev himla fin... den ska vara i sonens rum. *NÖJD* Foton kommer senare.
    Nu ska jag gå och fixa mat... kylling idag.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Du är väl för gullig!

    Tackar så hemskt mycket för erbjudandet om Zita passnins *ler stort*

    Ha en härlig fredag och helg!

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  4. *Skrattar* Har insett att det är lättare med två hundar än en... Då måste det juh vara en dröm att ha TRE.

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...