onsdag 24 februari 2010

Strålande sportlov och vad håller generaldirektören på med

.
Sportlov och STRÅLANDE sol. Försöker intala mig att jag får MASSOR gjort, men ska jag vara ärlig, så händer det inte många knop här hemma. *LER NÖJT* Jag har tagit semester och det mår jag jättebra av.
.
Idag har jag varit ute med vovvarna i detta underbara väder och de har fått busa (vet att det är fel att de får leka i koppel, men omständigheter i form av bebyggelse och kryllande av rådjur så har jag tillåtit bus/lek i "långkoppel") av sig. Snyggingen och Bönan har tröttnat på att springa i inhägnaden och därför försöker jag lägga in olika former av promenader.
.
Hade tänkt ägna mig åt olika aktiviterter på sportlovet. Har många att hälsa på, men har ingen bil utan är "strandsatt" hemma. T, som varje dag tågpendlar har tagit bilen DÅ TÅGEN AV NÅGON KONSTIG ANLEDING INTE GÅR SOM DE SKA. Läste i tidningen idag att vi inte ska "skälla på rallarna" Tror inte någon gör det heller, VI SKÄLLER PÅ SJ;s GENERALDIREKTÖR. Ni vet han som har högre lön än Sveriges stadsminister och ÄNDÅ INTE KLARAR AV SITT JOBB. Fattar inte var problemet ligger (skäller inte på "fotfolket" nu). Tågen i norrland fungerar och under kriget (skitlänge sedan) då fungerade tågen... Har herr generaldirektör bestämt att vi ska ha så fina tåg att han glömt det primära... ATT DE SKA GÅ ÄVEN NÄR DET ÄR KALLT??? Med den lönen tycker jag vi kan kräva att det ska FUNGERA. Ok... han - generaldirektören, kan "inte rå för att vädret blev som det blev"... NÄE... det tror jag de... men DÅ SKA MAN HA EN PLAN B, SOM FUNGERAR. *Fräser med rätta*
,

.
T, mätte snödjupet i orörd snö på vår baksida...
.

.

.
Man kan tro att Snyggingen håller på att äta upp Bönan, men icke... han visar henne sin kärlek...
.
.
Ett litet nackbett tackar hon inte nej till...
.
.
Idag har tvätten hängt ute... VÅR i luften. *Sann optimist*
.
.

.

.

.

.

.

.
.

.
.
Har få upp en "gardin" i sonens rum. Han har endast takfönster och det behövs lite textil i rummet för att ljudet inte ska vara så hårt. Därför fick han en gardin/draperilängd på väggen. Han säger att han tycker det blev "fint", och då är jag nöjd. *LER*
.
.
Tanterna njuter just nu för "fulla muggar" av solen som letar sig in och avslöjar ALLT damm, katthår och "kladdiga" fingeravtryck. Jag har alltid sagt till min mamma när hon "gnällde" över fenomenet "VÅRSKITIGT hemma" att hon skulle "dra ner persiennerna och flytta inte på sakerna"... Tyvärr kan jag inte göra så här hemma... VI HAR INGA PERSIENNER... så det är bara att DAMMA, DAMMSUGA och TORKA, å även om jag gör det VARJE dag... så kommer dammråttorna, katthåren och kladdet tillbaka. Detta är ett vårfenomen som jag aldrig ser skymten av sommar, höst eller vinter... JAG FATTAR INTE.
-
.
.
Idag hade jag "maträttstorka" och gjorde det lätt för mig. Det blev sallad, fisk och pressad potatis. *NÖJD*
.
.

-

.

.
Nu go´vänner kommer T hem och sonen ska iväg på träning. Dags att duka fram nybakat bröd *skrytig*, te och gott pålägg.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...