söndag 21 februari 2010

Melodifestival omgång 3 och strålande sol

.
MELODIFESTIVALEN omgång tre... Vad ska jag säga... äm... *Virar en röd lock runt pekfingret* RÄTT LÅT VANN och då menar jag de fyra töserna. Bra gjort... men HALLÅ, Darin MÅSTE lära sig hålla ton. Gick han vidare bara för att det var MASSOR med söta flickhjärtan som klappade och som INTE lyssnade på hur illa det lät??? För inte var det någon vidar låt och INTE var det bra framfört heller. *Småfräser*
Å så var de det där med klädseln IGEN... HUR kan man ha en svart skjorta till en vit smokinkavaj med svarta slag... VA... Det såg juh ut som om Måns stackarn hade STOR svart haklapp. Vad gäller Christine... jag säger det ännu en gång... LÄR KVINNAN STÅ SNYGGT I KORT KLÄNNING, för det kan hon INTE. Så... ska inte gå djupare in på det... men... VEM hade valt "vaktmästarskjortan" till Erik (tror jag han hette) som hade en kostym som var på tok för liten. JÖSSES!
.
Idag har vi haft en strålande dag i vår lilla stad. T och jag passade på att sticka ut och pulsa i snön med vovvarna och det känns i vaderna på undertecknad.
.
Vi var förundrade över all snö som gårdagens oväder levererade. På väg till Paradisets närhet stod den en ambulans i behov av hjälp... Kunde inte låta bli att föreviga detta. Mest för att påminna mig om att ALLA kan behöva hjälp.
.

.

.
Idag var inte vår Paradisväg plogad, utan vi fick pulsa i otrampad snö. Det var jobbigt.
.
.

.

.

.

.

.

.

.
Paradiset ligger djupt inbäddad i tjocka drivor med snö och isen under är för tunn för att vi ska våga oss dit...
.
.
.
Nähä gott folk... Tid att fixa middag.
.
Må himla gott... Det gör jag.
.

6 kommentarer:

  1. Hej gumman.

    Vi ger Zita damp-kärring Nordic hundfoder --> http://nordichundfoder.com (färskmat) som vi köper frusna korvar på 1 kg/st. Dessa delar vi i två så får hon en halva/dag... blir väl ca 500g och detta pga att hon får både märgben och annat så det räcker med 500 för henne. Vi ger henne 2ggr/dag, klockan 10 och klockan 18 :)

    Hoppas detta hjälpte dig lite *ler*

    Sköt om dig, kramen!

    SvaraRadera
  2. Hejsan... *LER*

    Japp... det hjälper... Till sommaren brukar vi också ha Nordic. Snyggingen äter det halvtinat som "köttglass". Men då vet jag att det hon får hos oss i torrfoder inte är för mycket... Tjejen kanske håller på att "biffa på" med muskler... Springa med en stor yster jättekär hane hela dagarna kräver lite muskler. *Skrattar*

    Tack snälla.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Så mycket motion som hon får hemma hos er så är det nog ingen risk hon lägger på sig *skrattar*

    Hundarna är hur fiiiina som helst, synd ni bor så långt bort *lessen i ögat*

    Vi får snart försöka träffas *tycker*

    Ha en underbar dag!

    Kramar om tebax*

    SvaraRadera
  4. Hejsan Carina...

    Tack och JÄTTETACK. *LER*

    MEN den lilla bönan har blivit rund och NU VET JAG VARFÖR... Har från säker källa fått veta att BÖNAN ÄR SKENDRÄKTIG så det smäller om det och då blir de lite runda. *LER* Hon får rätt mängd mat och jättebra med motion så där har jag gjort rätt... MEN två månader efter löpet BRUKAR Bönan bli skendräktig. *Pustar ut* Det vänder snart.

    Å det är klart att vi ska försöka träffas...

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  5. Hejsan hoppsan!

    Är hon skendräktig så kan du dra ner lite på maten och mer motion så blir hon snart fit for fight igen.

    Och skulle det mot all förmodan svullna upp någon juver (börjar bli expert på svullna juver) så fick vi råd om att massera där det är svullet några gånger/dag och ta tempen, den får inte överstiga 39° (enligt djursjukhuset).

    Båda gångerna Zita löpt har hon blivit skendräktig eferåt och då har henne juver svullnat upp tyvärr. Första gången bara det av till vet och kostade MASSOR av pengar, denna gången fick vi tips gratis och det gick vägen - svullnaden gick ner på 2 dagar *glad och inte lika fattig*

    Må väl i snödrivorna!

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  6. Hejsan Carina... *LER*

    Motion får hon MASSOR... hon har juh en STOR dobiskille i "röva" så fort de får springa löst och som sätter fart på hennes fyra ben. Å maten har jag dragit ner på ca 1½ dl. Så jälars vad "fit" hon ska vara i vår... Det kanske vore något för mig också... Är lite "mjuk i kanterna just nu" *ASG*
    Bönans "tuttar mot slutet" är lite svullna och just nu ligger hon upptryckt mot elementet med ruman och värmer sig. Har kollat om hon ömmar med hon är "mjuk" och visar inte att det gör ont. *LER*
    Tack för ALLA TIPS... Jag är jättetacksam för dem och har "stenkoll" nu. Äm... tror jag.

    *KRAMAR om´na och gör mig färdig för en långpromenad i solen*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...