fredag 22 februari 2013

Letar efter Bimbo

 
 
Jag har bestämt mig... ett i-landsproblem om något... Jag har bestämt mig för vilket porslin som vi ska äta på i Paradiset. Blommor och snirklar i all ära... men det är Rörstrands Bimbo som ska packas ner och åka över vattnet till Paradiset.
 
Bimbo... jag lovar, det heter så.
 
Rörstrands Bimbo kom på femtiotalet och det är inget jag kan gå in i en porslinsbutik och köpa. Varför göra det lätt för sig.
 

 
 

 
 
 
 
 
Jag har scannat loppisar och antikaffärer... jag har snurrat runt på Tradera och nu har jag tio stora tallrikar, nio mindre tallrikar, tre djupa tallrikar, tre teakoppar med  fem teafat och sex assietter. Jaha... det är bara att leta vidare tills jag har det jag behöver. Det får ta sin tid och jag tänker inte betala överpris.
 

 
 











Nu är det dags att fixa lite inför dagen. Kan juh inte sitta här i morgonrock och raggsockor HELA dagen.
 
Må gott.


4 kommentarer:

  1. Å vilket ljuvligt porslin.

    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helén och tack.

      Det tog ett tag innan jag kunde bestämma mig. Det finns juh så himla mycket fint.

      Må gott och *KRAMAR tillbaka*

      Britt

      Radera
  2. Morgonrock och raggsockor?!
    Vet du vad som saknas?? Det var ju länge sedan sist!!! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajajaaaaaaaaaaa... Det kommer... äm... kanske fortare än Du anar. :-)

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...