söndag 24 februari 2013

Var är svanarna

 
 
Idag har det då inte varit någon latmasksdag... Idag har jag haft energi nog att tillsammans med T ta vovvarna på en lång promenad, målat klart sängen, fixa middag, gullat med sonen och tvättat några maskiner... Mer än så fanns det inte ork till, men jag tycker det räcker.
 

 



Själv vet jag inte vad det är för fel på mig... Jag tonar/fägar håret rödare än det var när jag föddes... Äm... då var det KNALLORANGE. Jag tittar på de små askarna och tar någon röd som ser lite diskret ut... å jäklar vad diskret det blir. Jag förstår inte hur det kan bli så här VARJE gång jag pyssler med färgtuben och alltid säger jag att DET DÄR SKA JAG INTE GÖRA OM. Äm... hur tänker jag då, när jag gör det IGEN?
Annars inbillar jag mig att jag är en ganska diskret person *himlar med ögonen* och försöker hålla låg profil... Jag menar... mina kläder är sällan eller ALDRIG färgglada, om inte svart och grått räknas till de färgglada nyanserna förstås. Jag kan juh inte vara färglad HELA jag heller.
 
 


 
 
Sedan var det det där med att mata fåglar. Det gör vi... och idag har det mest varit svarta fåglar vid vår buffé. Kajor är också fåglar... men jag hade någon sorts romantisk syn framför mig att vid vårt fågelbord skulle det vara domherrar, finkar, titor och till och med SVANAR... men, vi har mest kajor, ibland små grå pigga rackare, men mest kajor. Vad gör vi för fel? Vi har bytt mat, det hjälpte inte, så jag tror inte det hänger på det.

 
 
 










 
Nu är det dags för mig att gå över på njutning... Choklad och någon bra film.
I helgen har vi sett "Berättelsen om Pi". Den filmen gillar jag INTE. Den var FANTASTISKT filmad/animerad, men berättelsen gjorde mig låg... ledsen... uppgiven och illa berörd. Det kanske ska vara så, men jag gillar det inte. Det gör jag INTE. Jag var glad när jag började titta och oerhört ledsen när filmen var slut... Inte för att den var slut utan för att den berörde på ett sorgligt och uppgivet vis. En berättelse som i slutet presenterades så att man kan tolka den på två vis... och jag gillade inte något av dem. Nähä... nu ska jag se en film jag blir glad av... eller får jobba lite i, typ action eller varför inte en thriller... Det är bra grejor det OCH choklad.
 
 













Må gott... Jättegott.




4 kommentarer:

  1. Oj vad ni har hunnit med! :) ...och vilken härlig avslutning på kvällen!

    Puss och kärlek♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag som tycker att vi inte hinner något. Du är snäll Du.

      Hoppas Ni mår bättre där på andra sidan dungen.

      *KRAMAR om sjuklingen*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...