fredag 1 mars 2013

En "feg" färgskala

 
 
En arbetsvecka till ända och jag är trött... och det är ska man väl vara en fredagkväll. Vovvarna har fått sin vända. Jag hade vilda planer på att gå långa vändan, men orken tröt och det fick bli femkilometersvändan och med facit i hand... så är jag nöjd.
 
 
 


Sängen... den nymålade svarta. Den står fortfarande och "härdar". Den är så torr att vi kan röra vid den utan att bli fulla med svart färg, men den är inte "borstad" än och därmed MATTSVART... den ska juh bli som siden... svart, mjuk, med en aning av skimmer... som äggskal. Det får dock vänta någon vecka till innan vi kan borsta upp skimret... det har inte härdat så det går än. Så... i vårt hem har vi spridit ut sänggavlarna (huvudgavel och fotgavel) för att torka... och det upplevs en aning rörigt här.
 
 


 
Just nu... håller T på att slipa på sovrumsbyrån som ska bli i samma svarta färg som sängen. Himlars vad färgglatt vi kommer få det. Vita väggar... grå lampskärmar och svarta sängmöbler, det är vad jag kallar modigt det... äm... alla fall när det gäller mig. Är just nu... sedan flera år tillbaka inne i en ganska... feg färgskala. Det känns behagligt. När jag är riktigt modig... tar jag in textilier i färg. Det krävs liksom inte så mycket om jag vill byta färg... som om jag skulle byta tapeter. DET är ett större projekt än att byta färg på gardinerna. I-landsproblem... jajamen, men ett ganska behagligt sådant.
 
 
 



Tanterna... har i veckan hittat solstrimman i köksfönstret. Det är ett säkert vårtecken. Två tanter i fönstren... två tanter som njuter av värmen och solen. Två tanter som vingligt och med solvarm päls glider ner från köksbänken och lägger sig ett tag i skuggan för att sedan återgå till solen. Det är livet på en pinne för en liten hårig, fyrbent Tant med svans.
 










Nu go´vänner är det dags för mig att dyka ner i godisskålen, sätta på tv:n och lägga mig till rätta.
 
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...