söndag 31 mars 2013

Glömde sommartiden

 
Idag startade vi morgonen i förvirringens tecken... Vi hade INTE EN SUSNING OM att det var dags att ställa fram klockan till sommartid och därmed vaknade vi i gammal tid och kunde inte förstå att "SvenskToppen" började klockan 10.00. "Det har det väl aldrig gjort tidigare" mumlade jag.
Att T;s klocka stod på 08.10 och min på 07.10 kunde vi inte heller förstå... T har en klocka som justerar sig per automatik och min måste göras för hand... Att det var så att T;s klocka som gick RÄTT... det fanns inte i vår världsbild...
 
När det förvirrade med tiden och att klockorna gick olika, var i ordningställt... styrde vi den grå mot Paradiset och gick över isen idag igen... Denna gången hade vi nyckel med oss och kunde gå in och njuta av att vara där... DÄR... i Paradiset.
 

 
 
 
 
 
 
 
 


















I höstas glömde vi att sätta upp den nya fågelhålken. Det fixa vi till. Nu sitter den på plats och det är bara att flytta in.






 
 



Vi passade på att besöka stenhällar där vi inte får göra besök när det är häckningstider. Hällarna är fortfarande kala och de gamla fågelboen har gått hårt åt i vinter och är ynkliga små rishögar.
 








 
 






Nu ligger Snyggingen och Bönan HELT utslagna i sina bäddar. De är nyduschade och fulla med mat i magen... Tror inte de rör sig förrän det är dags att gå ut och göra kvällens sista toalett.

Själv har jag tänkt att sätta lite pelargonsticklingar.

Må gott


6 kommentarer:

  1. Tack för din fina hälsning!
    Underbara bilder!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vi hade också bad på schemat idag.
    Doggarna sådär nöjda men sover sött utslagna nu. :)

    Ser att du tejpar bakhasorna på snygging och bönan, skadar dom sig där mycket?
    Jag har aldrig sett skador där mer än det är på sommaren när Naomi rasar på i skogen bland stock och sten typ.

    Mitt problem är sprickor i trampdynorna fast jag smörjer :/


    Försenad Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej...

      Det där med lindor... Både Snyggingen och Bönan har fått skavsår på "hälar och fotknölar" av att denna vinters snön. Det ligger en tjock sylvass skare på snön och den skaren, skaver bort pälsen och gör fula sår när vovvarna trampar igenom.

      På Bönan har jag en sådan där linda som ponnyhästar har runt sina ben... och Snyggingen har vanliga elastiska lindor. Ska iväg och köpa fler elastiska "ponnylindor" då de är bättre.

      Sommartid klarar de sig mycket bättre (peppar peppar). Har inte sett några skavsår under den tiden.

      Prova att smörja tassarna med Skillingaryds Tjärsalva. Den är toppen.

      Må gott och lycka till med altanen.

      *KRAMAR om´na*

      Radera
  3. Svar
    1. *Skrattar* japp... jag lovar... tiden var "ur led" hela dagen.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...