måndag 1 april 2013

Onappat utanför "Sprängudden"

 
 
Vi gjorde det idag igen... Gick över isen till Paradiset. Idag small det i den tjocka isen så jag trodde hela sjön skulle flippa runt och hamna med botten upp. Lite skärrad var jag allt... men... jag var rustad med farfars isdubbar modell 50-tal. Som om det skulle hjälpa om isen skulle flippa... JÖSSES.
 
 
 
 
 
 



Dagen till ära hade vi pimlare straxt utaför "sprängudden". De fick inget napp... och det förstår jag. De måste ut en liten bit för att det ska hända något. Men skönt hade de... solen gassade och vindstilla.

 














Sonen och B-son tittade förbi... Hungriga och trötta och fulla av liv... sambandscentralen var i full gång och det pratades om allt från gårdagen, mat, resor, brist på kyrkklockor och roligheter... Jag blir glad i hela kroppen av att ha sonen hemma.

 


Nu... en lugn stund i soffan...

Må gott



6 kommentarer:

  1. Brrrrrrrrrrr! Il ne fait toujours pas très chaud chez vous ! Heureusement que le soleil est présent.
    De très belles photos d'une bien agréable promenade.
    Je suis heureuse que vous ayez pu profiter de votre fils à la maison.
    Gros bisous

    SvaraRadera
    Svar
    1. Le week-end a été fantastique... maintenant nous attendent sur ce vents chauds viendra et faire fondre la glace, donc nous pouvons mettre dans le bateau. En ce qui concerne le fils, j'ai saisissent chaque occasion pour étreindre sur lui. Trouve un peu ennuyeux qu'il a quitté la maison. Il aime le plein de votre appartement, mais je me sens manquant. Espérons que vous avez une semaine sympa continue et que même la chaleur viennent à vous, si ce n'est déjà fait alors

      * câlin *

      Radera
  2. Ja, det är riktigt läskigt när man hör isen spricka, och mullret som följer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att inte hundarna är skott- eller åskrädda för då skulle de löpa runt på isen och vi får hämta dem på andra sidan sjön.
      Det var jag som tyckte det var läskigt... vovvarna hade bara kul.

      Må gott

      Radera
  3. Svar
    1. *Skrattar högt* Jamen jag hade juh farfars isdubbar från tidigt 50-tal och DÅ kan INGET hända.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...