måndag 15 april 2013

Att ägna sig åt viktigheter

 
 
Idag kändes det i luften att våren är på antågande... jag menar så mycket att det var 12 grader varmt och jag fick knäppa upp jackan när vi klafsade fram på grusvägarna.
Snart är årets värsta månader förbi och MAJ träder in. Har aldrig gillat mars och april. Skitiga och illaluktande. ISCH.
 
Idag när jag tog min fem kilometersvända, ringde jag Maria för att höra om hon skulle bli med. Det skulle hon inte hon hade "viktiga grejor" för sig. Det är bra att ha viktiga saker för sig. Då får man distans till oviktigheterna och hur man ska prioritera. Maria kommer dock bli med någon annan gång och lämna för det tillfället oviktigheter hemma för att powerd- walka- viktigt med Snyggingen, Bönan och mig. Det ser vi fram emot. En promenad med viktiga och oviktiga samtalsämnen, mest viktiga förstås.
 

 
 


Förhoppningsvis kan vi börja med båten i helgen... slipa och måla. Kan juh inte ha en båt som är ful under heller.





Må gott... NU ska vi ägna oss åt viktigheter... MAT.

2 kommentarer:

  1. Mysigt med båt. Tycker era hundar om att bada.
    Ser att ni med är från Örebro...:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej...

      Vad kul med en Örebroare som "trillat in".

      Båten är för oss ett transportmedel för att kunna ta oss till sommarstugan, även kallat Paradiset. Det har nog aldrig hänt att vi satt oss i båten bara för att "ta en tur".
      V
      ad gäller badande vovvar... Snyggingen ÄLSKAR att bada. Han simmar dock inte så mycket eller rättare sagt ALDRIG. Han "tantbadar" och håller sig på de djup han fortfarande har kontakt med botten och nosen över vattenytan. Han vill INTE kliva upp.
      Bönan... ISSES... hon vill INTE bli blöt i håret. Det är så att hon till och med tar stora omvägar runt vattenpölarna.


      Hoppas Du får en fin dag

      Må gott

      *kramar om`na*

      //Britt

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...