lördag 13 april 2013

Skitväderslördag

 
Vaknar och världen är VIT... Nu förstår jag inte något... DETTA hade jag INTE beställt och i min sinnesvärld är det BARA jag som är drabbad... bara jag.
Jag som hade vilda planer på att sitta på trappen... äm... gallret och fika. Vi har ingen trapp vi har ett galler... DET vill inte jag ha och försöker få T att fixa något fint i trä som jag kan slå mig ner på UTAN att få rutor i rumpan.
Gallret är i och för sig bra men fult och även om vovvarna har korta klor är jag rädd för att de ska få ner en klo i något av hålen och bryta till... INTE bra.
 

 



Snyggingen och Bönan har tagit "skitväderslördag" och vill helst inte gå ut. De sticker ut sina "näbbar" genom ytterdörren, tittar på oss och med bedjanda ögon försöker få oss att förstå att det nu är läge för en kattlåda modell "DOBERMANNSTOR".
Just nu ligger de mjukt i sina bäddar PÅ filten med flisen över. Det är en bra lördagssyssla när snön formligen VRÄKER ner där utanför.'
 




Så där ja... Nu har jag en lördag att ta tag i... det gäller att gå ut hårt och bara öka för att vid 18-tiden krascha i soffan med en balja popcorn.

Må gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...